Verkeer Thailand - Reisverslag uit Hat Yai, Thailand van Marrit Harkema - WaarBenJij.nu Verkeer Thailand - Reisverslag uit Hat Yai, Thailand van Marrit Harkema - WaarBenJij.nu

Verkeer Thailand

Door: Marrit Harkema

Blijf op de hoogte en volg Marrit

14 April 2016 | Thailand, Hat Yai

Haha, ik dacht dat ik wel makkelijk wat kon schrijven over de dingen die ik hier beleef maar niets is minder waar. Er gebeurt hier zo veel dat ik gewoon geen idee heb waar ik moet beginnen en eerlijk gezegd, lijkt het mij super saai om een beetje te vertellen wat ik zo allemaal doe.. Het is in iedergeval mijn 2de week in Thailand en wat continu heel veel indruk maakt is het verkeer hier.

Opzich is het wel redelijk geregeld en zijn de wegen over het algemeen goed. Sommige stoplichten op de autoweg tellen zelfs af tot ze op groen springen, vind ik persoonlijk erg leuk, ik zou dat ik NL ook wel willen! :) De meeste auto's die hier rijden zijn pick-up's, erg handig om heeeel veeel mensen in te vervoeren. Zelf heb ik dit ook al een paar keer mogen ervaren en omdat ze hier niet zo heel hard rijden ziet het er enger uit dan dat het is. Erg comfortabel is het niet maar het is het enige moment op de dag dat ik de wind kan voelen en dat is fijn! Naast de auto gebruiken mensen hier ontzettend veel scooters en moters, iets wat ik mij goed kan voorstellen want je wilt hier echt niet fietsen, maar zoveel scooters heb ik nog nooit bij elkaar gezien.

Mijn eerste ervaring met een scooter was eigenlijk gelijk toen ik het vliegveld uitliep en ik opzoek was naar een manier om bij mijn accomodatie te komen. De lokale taxi bus die ik kon nemen had geen idee waar het huis zou zijn en kon geen woord engels dus met handen en voeten uitleggen wat ik bedoelde maar het was niet duidelijk. Dus dan maar een gewonen taxi, dus hup ik liep terug naar het vliegveld. Eenmaal daar sprak de beveiliging mij aan en probeerde ik uit te leggen waar ik heen moest. Deze beste man wist waar het was en wou mij wel brengen. Zo blij als ik was liep ik achter hem aan en kwam er tot mijn grote verbazing achter dat hij mij op een scooter ging brengen. 3 tellen dacht ik na over of het wel zo'n verstandig was, achter op stappen bij deze vreemde man, ik weet niet wat de knoop door heeft gehakt maar ik stapte met m'n backpack achterop de Mickey mousse scooter. Helmen zijn nogal zeldzaam denk ik want het maakt niet uit of je er wel of niet een op hebt. Politie zegt er niks van. Ik was blij met mijn cap ookal wist ik heus wel dat dat geen bescherming zou beide maar het voelde goed. De beveiligings meneer heeft mij veilig naar mijn accomodatie gebracht dus al mijn horror gedachten tijdens de rit waren gelukkig voor niks :) Deze scooter tocht was over landweggetjes maar een andere ritje, waarbij we met 3 personen op een scooter zaten (wat trouwens ook gewoon mag. We werden aan de kant stop gezet maar de agent wou alleen het rijbewijs was onze chaufeur zien en toen mochten we door) was door het centrum van de stad. (Songkla city) Onze chaufeur was erg voorzichtig en had een fijne rijstijl maar sommige andere bestuurders voelden zich onverwoestbaar en scheurden overal tussen door zonder richting aan te geven en jaja sommige zelfs zonder licht. Op de scooter ben je veel sneller en kan je veel makkelijker parkeren dus ik begrijp wel waarom ze zo massaal gebruikt worden maar ik heb nog nooit zo'n veel scooters bij elkaar gezien. Aangezien er zo veel stoplichten zijn is de gemiddelde snelheid niet zo hoog maar het gevoel van de wind door je haren na een lange warme dag en al de gebouwen en lichtjes om je heen is gewoon fantastisch. Kort samen gevat is het verkeer hier een georganiseerde chaos. Volgende keer zal ik een ander onderwerp verzinnen om over te vertellen maar ik hoop op deze manier mijn ervaringen en indrukken te kunnen delen met wie dan maar geïnteresseerd is! :)

  • 19 April 2016 - 17:47

    Amarens:

    Leuk verhaaltje marrit!!!

    Zo kunnen we je toch een beetje volgen :D

    Liefss van mjj

  • 19 April 2016 - 18:22

    Milana:

    Heey Marrit!

    Super leuk om te lezen wat jou daar allemaal bezig houd! Ik hoop dat we nog veel meer kunnen lezen over wat je daar allemaal doet en mee maakt :)

    xx liefs

    Milana

  • 19 April 2016 - 19:11

    Jellie Harkema:

    Hoi Marrit wat fijn om wat van je te horen, leuk om te lezen. Heb je het er naar de zin? Is het vrijwilligers werk leuk om te doen. Ik heb al een aantal foto' s gezien. Las net dat het werk van Bea erop zit en dat ze nu de toerist mag zijn. Zie uit naar je volgende verslag. Groetjes en een dikke knuffel van Jacob en Jellie

  • 19 April 2016 - 19:36

    Sanne:

    Hey Marrit!

    Wat leuk je verhaal en heel herkenbaar!!
    Je maakt er natuurlijk super veel mee en heel veel indrukken! Maar leuk om eens wat te lezen!
    Geniet lekker verder! Liefs, Sanne

  • 19 April 2016 - 20:05

    Dushi:

    Wat super leuk om te lezen! Ben blij dat je je wat vermaakt daar. Ik kijk uit naar je volgende verhaaltje. Ook al zou het gaan over een vliegje dat je de hele dag pest, ik vind het leuk om te lezen! Have fun Dush!

    Xx

  • 20 April 2016 - 22:07

    Helma De Wreede:

    Goh Marrit, wat moedig van je om toch achterop die skooter te gaan zitten. Maar ja, je had eigenlijk ook geen andere keus. Ik begrijp dat het daar erg warm is. Een beetje wind is dan al zalig. Leuke foto,s op je site! Mooi groepje ook!
    Hier was het vandaag ook heerlijk zonnig. Ookal is de wind nog fris. Toch even in de zon gezeten!
    He meid, geniet en hoop gauw weer iets te horen. Dikke kus van ons allemaal.

Tags: Week2

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Hat Yai

Marrit

THAILAND

Actief sinds 18 April 2016
Verslag gelezen: 598
Totaal aantal bezoekers 1481

Voorgaande reizen:

31 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

18 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

18 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

30 Maart 2016 - 15 Juli 2016

Vrijwilligerswerk in Hat Yai, Thailand

Landen bezocht: